공지사항
> 게시판 > 공지사항


2023 Promising Student Start-up Team 300 (International Students) presentation screening guide

작성자 : 재단관리자
등록일 : 2023-05-19
조회 : 534

Hi, this is a 'Promising Student Start-up Team 300' secretariat.

 

It is a guide of presentation screening schedule for 20 teams passed the document screening of the 「Promising Student Start-up Team 300」 Value-UP Track (International Students).

The final 10 teams for Value-UP Track (International Students) will be selected through presentation screening*.

*The presentation order was randomly assigned by a lottery system.

 

 

1. Presentation screening

ㅇ Schedule: May 31, 2023 (Wednesday)

ㅇ Method: 3 minute pitching and 5 minute Q&A session per team / Online (ZOOM)

  ※ Please check the attached file for the detailed presentation screening schedule.

  ※ Online link(Zoom) will be informed through Kakao Channel (channel name: 창업유망팀 300(Only Korean)) later, therefore all participants should add the channel.

  ※ The Q&A session will be continued seamlessly after a pitching session.

 

2. Precautions

ㅇ If you do not attend the presentation screening, you will be eliminated as you are judged to have no intention of participating in this competition.

ㅇ The team representative MUST pitch in the session and if the other member presents on behalf of the team representative, 5 points will be deducted as noticed before.

  ※ You can access the presentation screening link with your team member and any members could answer to the questions in Q&A session.

ㅇ In order to proceed with the presentation screening smoothly, please enter 15 minutes before the presentation begins.

ㅇ Each team is responsible for microphone, camera equipment, and access environment problems. Please make sure to check if it works well.

 

 

1. Submission of presentation materials

ㅇ Submission deadline: May 29, 2023 (Monday) by 24:00

ㅇ Submission method: Submit in online start-up education platform '자료제출 게시판(Notice for materials)' (u300.kr) - Shortcut link to data submission -> link

  ※ Please fill out the file name of the presentation material with "Value-UP Track (International Students)_University Name_Team Name_Team representative name_Representation Material" and submit it.

  ※ The presentation materials are saved in PPT and converted into PDF files.

  ※ You must submit both PPT and PDF file formats.

  ※ The presentation materials will be used as reference materials for the judges, and if the presentation materials are not submitted, it will be considered that you give up the the presentation screening.

 

2. Precautions for preparation

ㅇ The presentation screening will be conducted with presentation materials submitted in advance, and it is not possible to change the presentation materials.

ㅇ Animation, video, and paid fonts are not available for presentation materials.

ㅇ Each individual is responsible for the copyright and use of the image used in the presentation material.

 

Inquiry

- Phone: 02-2156-2289, 2357

- Email: cmchae@koef.or.kr

- Kakao: http://pf.kakao.com/_xiAyNd/chat

 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
 

안녕하세요. 창업유망팀 300 담당자입니다.

 

“2023 학생 창업유망팀 300 도약트랙(유학생)” 서류심사에 통과한 20팀의 발표심사 일정을 안내드립니다.

이번 발표심사를 통해 도약트랙(유학생) 최종 10팀을 선정하게 될 예정입니다.

*팀별 발표순서는 추첨시스템을 활용하여 무작위로 편성하였습니다.

 

<발표심사>

1. 발표심사 안내

ㅇ 일정: 2023년 5월 31일(수)

ㅇ 방법: 팀당 3분 발표, 5분 질의응답 / 온라인(ZOOM 발표)

※ 팀별 세부 발표심사 일정은 첨부파일 확인바랍니다.

발표심사 참여 링크(Zoom)는 추후 카카오채널을 통해 안내될 예정입니다.

※ 발표시간 3분이 종료되면, 바로 질의응답이 시작됩니다.

 

2. 심사 유의사항

ㅇ 발표심사에 불참할 경우, 본 대회에 참여의사가 없는 것으로 판단하여 탈락으로 처리됩니다.

팀대표자가 발표하는 것을 원칙으로 하며, 팀대표자를 대신하여 팀원이 발표할 경우 감점 5점을 부여합니다.

  ※ 팀원과 함께 발표심사 링크에 접속이 가능하며, 질의응답을 팀원과 함께 답변하실수 있습니다.

ㅇ 발표심사를 원활하게 진행하기 위해서 발표시작 15분 전에 안내된 링크(ZOOM)로 입장 바랍니다.

ㅇ 마이크와 카메라 장비문제 그리고 접속환경 문제로 인한 책임은 각 팀에게 있습니다. 반드시 마이크와 카메라가 잘 작동을 하는지 사전점검을 해주시기 바랍니다.

 

<발표자료 제출>

1. 발표자료 제출안내

ㅇ 제출 기한: 2023년 5월 29일(월) 24시까지

ㅇ 제출 방법: 온라인 창업교육 플랫폼 ‘자료제출 게시판’으로 제출(u300.kr) - 자료제출 바로가기 링크

  ※ 발표자료 파일명은 ‘도약(일반)_학교명_팀명_대표자명_발표자료’로 작성하여 제출 바랍니다.

  ※ 발표자료는 PPT로 작성한 후 PDF 파일로 변환합니다.

  ※ PPT와 PDF 두 가지 파일형식으로 모두 제출해야 합니다.

  ※ 발표자료는 심사위원의 참고자료로 활용되며, 만약 발표자료를 제출하지 않을 경우 발표심사 포기로 간주합니다.

 

2. 발표자료 작성시 주의사항

ㅇ 발표심사는 사전에 제출한 발표자료로 진행되며, 발표자료 변경이 불가능합니다.

ㅇ 발표자료에 애니메이션, 영상, 유료 폰트 사용이 불가능합니다.

ㅇ 발표자료에 활용한 이미지의 저작권과 사용권 등에 대한 책임은 각 개인에게 있습니다.

 

<문의>

ㅇ 한국청년기업가정신재단 교육생태계팀

ㅇ 전화: 02-2156-2289, 2357

ㅇ 이메일: cmchae@koef.or.kr

ㅇ 카카오톡: http://pf.kakao.com/_xiAyNd/chat